יום שלישי, 24 באפריל 2018

340 Serverless With Adam Matan

אורי ורן מארחים את אדם מתן, מפתח Infrastructure ו-Backend, על Serverless, פונקציות בענן, ועל כנס הסרברלס הישראלי הראשון - Serverless Days TLV שייערך ב-23 במאי בתל אביב.
אדם הוא מפתח ואוונגליסט בחברת Binaris, מראשוני המאזינים לרברסים ומתנדב בכנסי רברסים בשנים האחרונות.

01:55 - כנס Serverless ראשון בארץ למפתחים, ב-23 במאי. אפשר כבר לקנות כרטיסים, וה-CFP פתוח עד ה 3 במאי.
02:11 - אדם עובד בחברת Binaris, שבונה פלטפורמת Function as a Service שמאפשרת להריץ עומסי פרודקשן אמיתיים (Microservices ו-API) על Serverless. החברה גייסה 5 מליון דולר Seed ומגייסת במרץ מפתחים למשרדיה בתל אביב ובקליפורניה.
02:59 - טריוויה: למה היה כפתור טורבו במחשבי XT?
04:35 - מה זה בדיוק שירות Serverless? הגדרה ממצה של אמזון - שירות שבו המפתח לא צריך לחשוב על שרתים, ומשלם רק עבור הצריכה בפועל. למשל - S3 לעומת פתרונות אחסון on-prem, או לשלם על זמן שרת בזמן שהוא idle.
07:04 - החזקת שרתים היא כמו בעלות על רכב, ו-Serverless היא כמו נסיעה לאובר. יש גם ליסינג ורכב שכור באמצע.
09:06 - מה היתרונות של FaaS - Function as a Service? אין Ops, מקצרים מאוד זמן ל-Production, ומחיר. אבל ה-Ops לא באמת נעלם, רק מחליף את ארגז הכלים שלו.
11:48 - האם כל Region של Amazon הוא בעצם Mainframe ענק?
13:33 - קצת היסטוריה: שירות ה-Function as a Service המודרני הראשון הוא AWS Lambda של אמזון שיצא בסוף 2014, מאז יש שירות כזה גם לגוגל (Google Cloud Functions) וגם לאז׳ור (Azure Functions). יש עוד הרבה ספקים קטנים, ביניהם Glitch החינמי של ג׳ואל ספולסקי.
15:00 - סטייט אוף דה סרברלס:
  • יש שירות Function as a Service לכל ספק ענן. יש שירותי FaaS גם לחברות קטנות יותר, עם התמחויות יחודיות - כמו Wix עם Wix Code, או Spotinst functions, ו-Binaris (שלושתן ישראליות!). יש פלטפורמות של קוד פתוח שאפשר להתקין ולעבוד עם פונקציות לא כ-Service כמו Fission, Kubeless, OpenWhisk ,nuclio ועוד.
  • עולם ה-Tooling לוקה בחסר, כאשר הכלי המרכזי להעלאת פונקציות לענן הוא ה-Serverless Framework שהחליפו במידה רבה פרוייקטים כמו Apex.
  • שפות נתמכות - NodeJS אצל כולם, Python, Java, Go ואצל מיקרוסופט כמובן הסטאק של C#.
17:14 - למה משתמשים בפונקציות בענן היום? בעיקר לאוטומציה (מחליפים את ספריית הסקריפטים שניהלה את ה-ops בזמנו), ETL ו-Data Ingestion, חיבור בין שירותים כמו גיטהאב, ג׳נקינס וטרלו בעזרת Backend רזה (Glue Code, IFTT) ופרוטוטייפינג של APIs בלי ההתעסקות בתשתית. עדיין לא תפס ב-Microservices וב-APIs, שהם ליבת הארגון של חברות אינטרנט.

19:56 - אז למה לא כולם נוסעים באובר, ולמה לא כולם משתמשים ב-Serverless Functions ל-APIs ו-Microservices למרות היתרונות? 
  • עלות (1-2 סדרי גודל יותר יקר משרת utilized)
  • פרקדיקטביליות של Performance (ה-Latency לא צפוי ומאוד איטי, בין עשרות מילישניות עד למעלה משניה)
  • חוסרים בפלטפורמות עצמן (פונקציות מוגבלות ל-5 דקות)
  • חוסר בכלים של Visibility, Monitoring, CI-CD
  • חסרות ספריות של פונקציות (כמו הספריות של Docker images)
  • אולי הכי חשוב - הגורם האנושי - עוד אין פרדיגמות עבודה מסודרות ומוכרות
26:00 - קצת על בינאריס - פותרים את בעיות העלות וה-Performance ומציעים מודל תכנותי חזק שפותר את הקושי הפרדיגמטי במעבר לפונקציות, הכל כדי להריץ אפליקציות מלאות עם APIs ו-Microservices עם היתרונות של Serverless.
26:33 - זמני אתחול של פונקציות - Cold Latency לעומת Warm latency.
28:17 - ניצולת של פונקציות - היום משלמים גם על זמן שהפונקציה מחכה לתשובה בצורה סינכרונית ואין ריבוב שהיינו עושים אם היינו כותבים את הקונטיינר של הפונקציות בעצמנו.
30:02 - יש סצינה ישראלית שוקקת של סטארטאפים ופתחים בתחום - PureSec ו-Protego מתחום האבטחה, Epsagon ו-Lumigo בתחום ה-Monitoring/Observability, וגם את Wix, Spotinst, Iguazio ועוד. יש הרבה Early Adopters שמשתמשים בטכנולוגיה ובאים למיטאפים.
31:11 - כנס Serverless Days TLV - יום שלם על טכנולוגיה וארכיטרטורה של Serverless. ה-Keynotes הם אמיר שבט (Slack, Twitch) מקליפורניה ו-Yan Cui מלונדון. מכירת הכרטיסים החלה, וה-CFP פתוח עד ה-3 במאי. אפשר לפנות למארגנים ב-tlv@serverlessdays.io.
32:00 - כנס רברסים 2018 יוצא לדרך! ה-Call for Papers כבר פתוח. בתחילת ספטמבר תפתח ההרשמה, ואנחנו עדיין מחפשים ספונסרים שרוצים חשיפה לקרוב ל-1,000 מפתחים (!) עם תשוקה לטכנולוגיה שמגיעים לכנס.

הקובץ נמצא כאן, האזנה נעימה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה