יום ראשון, 5 ביולי 2015

267 Cloud Vendor Series - Mobile Backends with AWS

פרק נוסף בסדרה שלנו על ספקי ענן (Cloud Vendors) הסוקרת את הפלטפורמות הקיימות היום והיתרונות השונים שלהם למפתחים בסביבות שונות. הפרקים הקרובים יסקרו את תשתית AWS של אמזון, כאשר היום אנחנו נתרכז ב-Mobile Backend ו-IoT, ובפרקים הבאים בנושאים אחרים כמו High Availability. בתוכנית המשתתפים הקבועים נתי שלום ואורי להב.
האורח שלנו היום הוא גיא ארנסט, נציג AWS בישראל, שישוחח איתנו על Mobile Backend ו-IoT. ארנסט הוא ארכיטקט פתרונות באמזון, ובעבר מפתח בתחום של מובייל, ביג דאטה ועוד.
כמובן שלא נשכח את קבוצת הפייסבוק שלנו שבה אפשר לשתף הכל, ואת הטוויטר שלנו, הבלוג או אפילו RSS. הערות חכמות ומחכימות לקהילה יזכו את המגיבות והמגיבים בכוסות קפה עילאיות ומתנשאות עם הלוגו של Reversim.
נקודות עיקריות במהלך התוכנית:
  • אמזון נולדה לפני 20 שנה ובנתה הרבה מהתשתיות שלה בעצמה, עד שהיא החליטה לספק את זה גם לאחרים. זה דומה למודל של תשתיות החשמל, שחוסכות מאיתנו את הצורך שכל אחד יקים תחנת כוח משלו. זה עונה גם על הצורך של מפתחי מובייל שמתרכזים באפליקציה וחוסך מהם להקים Backend משלהם. (03:45)
  • מפתחי מובייל מתמודדים למשל עם הנושא של Login שהוא מחסום נוסף בפיתוח אפליקציות. את זה פותר שירות Cognito של AWS. עם הזמן השירותים בענן מתרחבים ומתפתחים, ב-Cognito  הוספנו אפשרות ל-Data Sync שמאפשר לשמור את הפרופיל או הנתונים של המשתמש בצורה פשוטה. (07:50)
  • כל הענן הוא למעשה API, ורוב הלקוחות שלנו משתמשים ב-SDK שלנו, אבל זה לא מוגבל לזה. אפשר לקרוא לענן ישירות. (11:43)
  • שירות נוסף הוא ה-Mobile Analytics, שמציג נתונים שימושיים למפתחים. לעומת השירותים האחרים בשוק שהם מוגבלים ביכולות או יקרים יותר. הגישה של AWS הוא לתת לך את ה"קוביות" להרכיב את הפתרון שלך, בעצמך או באמצעות שותפים. (12:50)
  • מודל הפיתוח של אמזון מתבסס על שירותים שמפותחים באופן עצמאי, ויש לנו יותר מ-40 שירותים כאלו. הצוותים לא גדולים (2 מגשי פיצה) והם עובדים על בסיס הדרישות של לקוחות השירות שלהם, לא של כל אמזון. (17:00)
  • שירות מעניין חדש הוא Lambda, מאפשר לקחת פונקציה ואנחנו נריץ אותה עבורכם כתוצאה מאירוע כלשהוא, עם Scaling אוטומטי לגמרי. למפתחי מובייל שמתרכזים בפיתוח אנדרואיד ו-iOS, זה שירות שחוסך מהם הרבה עבודה. (18:55)
  • כלל אצבע שלנו הוא שאם הניצול הממוצע של השרתים שלך הוא מעל 50% אז אתה כנראה מנהל את השרתים שלך מאוד טוב. אבל אם זה פחות מזה, אז עדיף לך לשלם לנו על בסיס שימוש במקום להחזיק שרתים. (24:30)
  • הקלות של שירותי הענן היום, מאפשרת להגיע משלב הרעיון לחנות האפליקציות בתור דקות ושעות. יש עדיין שיקולים של האם להקים את הענן שלך בעצמך. (32:16)
  • יותר ממיליון לקוחות, עם כאלף סיפורי לקוח שחושפים מה הם בנו. הרבה לקוחות, גם בישראל, בונים פתרונות מלאים על בסיס השירותים שלנו ויוצרים אקו-סיסטם סביב השירותים שלנו. (38:15)
  • יש לנו פוקוס גם לארגונים, מובייל הוא דוגמא טובה כי הוא מאפשר לארגונים להשיק פתרונות מובייל ולהריץ אותן בענן. יצרנו גם Region מיוחד לקהילת המודיעין האמריקאית שזכה לחשיפה בתקשורת. (42:00)

הקובץ נמצא כאן ותודה לרועי שלומי על התקציר של הפרק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה