יום שני, 16 במרץ 2009

פודקאסט מספר 11 - טוויטר

היום אירחנו את אריק פרימוביץ לשיחה על טוויטר.
  • קצת דיברנו של מה זה טוויטר.
  • למה אנשים משתמשים בטוויטר? למה אנחנו משתמשים בו?
  • המיזם של אריק ואוריאל אוחיון.
  • סיבה טובה להשיק לפני הזמן - "שחרר אחי!!!"
  • משתמש אחד שונה מחמישה ושונה ממאה ומ....
  • PHP או RUBY... ועל שרת משותף!
  • מה קורה כשכותבים עליך ב- TechCrunch
  • טוויטר - שנהיו יותר פופולרים ממה שהם ציפו. ומה קורה כשזה... לא סוחב!
  • קצת על ממשק התכנה API - של טוויטר. והעצמה שבמוגבלות.
  • שירות לקוחות? על שירות חינם??? למה צריך?
כרגיל... הקובץ כאן
תודה לאריק - ולהתראות.


11 תגובות:

  1. חברים ,
    תודה על האירוח ! מסוקרן לשמוע איך זה יצא (מחכה שהקובץ ירד).
    בנוגע ל-PHP וטכנולוגיות אחרות - נקודה שאולי כדאי לציין: את אפליקציית ה-QassamCount כתבנו ב-PHP והרצנו אותה לאורך כל הדרך על שרת משותף ששילמנו עליו משהו כמו 5/10 דולר לחודש. גם כאשר היה לנו כמה עשרות משתמשים וגם היום כאשר יש לנו 100,000 משתמשים. זה הרבה בזכות הפשטות של PHP וגם מספר אפשרויות חכמות שאפשר לנצל בפלטפורמה של פייסבוק.

    אני מניח שזה לא היה אפשרי עם כמעט אף טכנולוגיה אחרת.
    יחד עם זאת, כמו שקצת ציינתי בפודקאסט בתחום הזה יש התפתחויות (לפחות בזירה של Ruby/Rails) ולכן שווה לעקוב. יכול להיות שאם היה לי יותר ניסיון עם deplyoment של אפליקציות Rails הייתי מעדיף לשלם את האקסטרא על האחסון, בשביל לכתוב בסביבה "ידידותית" יותר.

    אריק

    השבמחק
  2. sounds like a cool podcast. thanks guys

    השבמחק
  3. nice.... here is another interesting idea, a blog that summaries the hot trends on twitter every hour
    http://twitter-1.blogspot.com

    השבמחק
  4. היה מעניין. תודה.
    אני חושב שנושא שרות הלקוחות של חברות אינטרנטיות אינו פתיר. הן מעניקות שרות לקהל עצום, שגדול עליהן בכמה סדרי גודל. מי שעובד בסטארט-אפ ישראלי, ואחראי בו על מוצר כלשהו, יכול לרוב לתת מענה לכל הלקוחות. אבל אם החברה תצליח, נראה אותו...
    וכמו שאמרתם, הרבה חברות מצליחות נותנות שירות גרוע. אז כנראה זה לא ממש חשוב במובנים של יצירת רווח. רק אתמול נתקלתי בקשיים מול אמזון ו- EA. ושם עוד מדובר במי שמפסיד כסף כי הוא לא מצליח לטפל בי.

    השבמחק
  5. איל,
    ציינו המון דברים בפודקאסט עצמו ואני לא רוצה לחזור עליהם אבל אתה צודק, זהו אחד האתגרים הגדולים של חברה שמצליחה והמקום בו ההצלחה לא צריכה להעלות את השתן לראש.
    יש משהו בסביבה האינטרנטית שבה המשתמשים בונים את השירות וגורמים לו להצליח - הם גם אלו שיכולים להפיל אותו ולכן אסור לשכוח אותם.

    השבמחק
  6. אורי,

    זה ענין של זנב ארוך וכאלה. לא כל חברה ממומנת, וטוב שהגענו למצב שאפשר להרים חברות חדשות בלי הרבה מימון. מצד שני, בלי מימון אין שירות לקוחות טוב, ואני מאמין שאריק יגלה את זה ברגע שיהיו אלפי משתמשים. או מאות אלפים. מתישהו. הרעיון הוא לנסות להגיע למקום שאתה גורם לשירות הלקוחות שלך להיות פחות או יותר אוטומטי - או ע"י כלים וטכנולוגיה, או ע"י דוקיומנטציה (כולל וידיאו וכאלה) או ע"י הקהילה.

    אריק - בקשר לסיסמה, טוויטר כבר כמה זמן עובדים על oauth, שווה לבדוק את זה

    השבמחק
  7. ליאור
    הנה עוד כמה תובנות לגבי שירות לקוחות.
    אם תחכה למימון כדי לתת שירות לקוחות טוב, יגמר לך הקהל ואז בטוח שלא תקבל מימון.
    את המעגל הזה צריך לשבור - הרבה יותר קל לקבל מימון עם יש לך קהל לקוחות גדול ולכן... בהתחלה כל אחד בחברה נותן שירות לקוחות גם אם אתה אופרציה של אדם אחד. זה במיוחד נכון בעולם שבו הלקוחות מדברים או כותבים ועל שירות לקוחות קלוקל - יכולים פשוט להפיל את החברה. לעומת זאת שירות לקוחות טוב יכול רק לגרום לקהל שלך לגדול. ועם קהל גדול - יש לך יותר סיכוי להשיג מימון!!!

    השבמחק
  8. יש כאן קו דק, ואני לא בטוח שאתה צודק. הנה טוויטר, הנה גוגל, הנה הרבה חברות טובות (== מוצר טוב) שמצליחות בלי שירות לקוחות מצטיין.

    הריון ננוא לא לתת שירות לקוחות *רע* - זה לא מתקבל על הדעת. הרעיון הוא למצא אלטרנטיבות חכמות לשירות טוב.

    השבמחק
  9. ליאור,
    זה מאוד תלוי במוצר וכמה יש בו מקום לשירות לקוחות. מול זה נמצא גודל המוצר ואופי הלקוחות (משתמשי קצה או גוף שמאגד הרבה משתמשי קצה). בהנחה שהמוצר אינו מושלם (ושום מוצר אינו כזה) במקום שבו יש חלופות (לכן גוגל אינו דוגמה טובה) מי שחושב על הלקוח ונותן לו שירות טוב מנצח. דוגמאות... תראה מה קורה בשנתיים האחרונות לאיביי ומה אטסי ואמזון עושים לו.
    גם טוויטר הוא לא מונופול וכשהיו לו הרבה בעיות ביצועים, היתה הגירה המונית לפריינדפיד.

    השבמחק
  10. הי,

    אני מסכים על שום מוצר אינו מושלם, ועל זה שסוג המוצר (אתר מול תוכנה, שירות מול ביצוע, משתמשי קצה מול אנשי מקצוע וכו) משנה הכל. גם האופי של החברה ודרך ההתנהלות קשורים ישירות.

    גוגל - היו לו המון אלטרנטיבות כשהוא התחיל, בכלל היו כאלה שלא האמינו שבמצב שוק החיפוש מישהו יכול להכנס. אנחנו מדברים על מוצר נבנה, לא עכשיו כשהם כבר מעצמה.

    כנ"ל טוויטר - היה מעבר לפרינפיד אבל לא ממש נהירה. פרינדפיד פשוט לא הצליח לעשות את התזוזה הנכונה אפילו שקיבל הזדמנות זהב, שירות לקוחות או לא (אין לי מושג מה מצב שירות הלקוחות שלהם דרך אגב).

    השאלה היא לא אם צריך לתת שירות לקוחות - כמובן שאם אפשר צריך. השאלה היא עלות מול תועלת - כמה יעלה לך לתת שירות טוב, כמה תועלת תקבל מזה, ומה האלטרנטיבות. כמו כל החלטה, אלו שלוש השאלות שאתה תמיד צריך לשאול, וכמו כל שאלה טובה - אין תשובה קבועה שתמיד תהיה נכונה.

    השבמחק
  11. תוספת לנושא של שרות לקוחות: ישראל טוען, ובצדק לדעתי ששרות לקוחות הוא השיווק החדש. http://blinkit.co.il/?p=310

    השבמחק