יום שני, 11 בינואר 2016

288 Carburetor 21: Predictions for 2016

אנחנו בפודקאסט נוסף של רברסים, והגענו כבר לפרק 288, שמוקלט באולפן הביתי המשוכלל שלנו ב-29/12/15. מצטרף אלינו הפעם נתי שלום, לפרק 21 של קרבורטור, תת סדרה שלנו.
נתי שלום, המייסד של GigaSpaces שקיימת כמעט 16 שנה. עוסק בנושאי ענן ו-Big Data. בעבר נתי התארח אצלנו לסדרת ספקי שירותי הענן, בה סקרנו שירותים של מיקרוסופט, אמזון, DigitalOcean וגם חברות שבונות את שירותי הענן שלהן בעצמן כמו OutBrain.
השיחה שלנו הפעם תתרכז בסיכום המגמות הטכנולוגיות של השנה האחרונה, וגם תחזיות לקראת 2016.
זה המקום להזכיר שיש לנו קבוצת פייסבוק עוד מ-2015, והיא תמשיך להיות פעילה גם ב-2016 למי שחשש. אנחנו עדיין מחלקים כוסות תמורת הערות נפלאות, ונשמח לשמוע מכם גם בשנה הבאה - בבלוג, בטוויטר, או ב-RSS .


ואנחנו מתחילים (או מתחילות….):
  • מפתחים פועלים כמו בשוק האופנה. ממצב של שתי אפשרויות לבסיסי נתונים, הגענו למצב של עשרות ומאות סוגים של בסיסי נתונים וספקי שירותי ענן. חלק מהשיקולים בבחירה הטכנולוגית הם כבר שיקולים של מותג ושיוך לערכים שלו. כאשר בחלק מהמקרים יש נטייה מראש לבחור בטכנולוגיה ולא בגלל שהיא "הכלי המתאים ביותר לעבודה". (2:37)
  • למי שבונה מוצר למפתחים, חשוב היום להבין שיקולים של אופנה ובניית מותג, גם על חשבון הפיצ'ר הנכון. דוגמא מעניינת: Cassandra שנבנתה מראש להתמודד עם Scale, אבל יש לה API בעייתי. לעומתה MongoDB הוסיף יכולות של Scale בשלבה מאוחר יותר, ועדיין ניצח. (8:46)
  • בחירה של מוצרים טכנולוגיים דומה לבחירה של מוצר חשמלי, שאפשר להחליף בקלות ובמחיר נמוך. אפילו החלפה של בסיס נתונים, שנחשבה בעבר למהלך משמעותי, הופכת למינורית אם מסתכלים עליה בסדר גודל של חברה. היתרונות למוצרים פופולריים - קהילת משתמשים גדולה, ופתרונות מהירים לבעיות. (14:05)
  • דוגמא מעניינת נוספת היא מיקרוסופט שמציעה ב-Azure משהו מאוד הוליסטי עם חשיבה עמוקה על ארכיטקטורה וכלים כמו Visual Studio. לעומתה מציעים אמזון/גוגל מכל הבא ליד, ודורשת בחירה ושילוב של כלים. ועדיין אמזון יותר פופולרית. (19:05)
  • השיקול המנחה היום הוא מהירות הפיתוח. לכן החלטות טכנולוגיות כבר לא מתקבלות על ידי המנהלים הבכירים אלא על ידי המפתחים, ובצדק. המפתחים צריכים להרגיש נוח עם הכלים על מנת לספק את התוצרים במהירות. (23:30)
  • מבחינת התחזית ל-2016: המיזוג של EMC ו-DELL שמוערך -67 מיליארד דולר הוא הדבר הבולט של 2015, ומי היה מאמין שחנות ספרים תזעזע את כל עולם ה-IT הקלאסי. כל שחקני ה-IT נמצאים במצב של שרידות ואיום קיומי. המלצה על ספר מעניין - "התמוטטות" (עברית, אנגלית), שעוסק בקריסה של ציויליזציות ומסביר שהכתובת תמיד היתה על הקיר ולאורך זמן. (25:00)
  • בטווח של 3-5 שנים הקרובות כל עסק יעביר את תשתית המחשוב שלו לעננים ציבוריים. אפילו ענפים בתחומי הפיננסים שנמנעו מזה, מתכוונים לשנות את הרגולציה כדי לעבור לשירותים כאלו. הקומודיטזציה של השוק וירידות המחירים יימשכו גם ב-2016. (32:20)
  • מגמה נוספת היא התרחבות של התשתית שנבנית סביב Docker. זה יוביל לעוד ירידה בעלויות בגלל שיפור במהירות ובגמישות. בעתיד נראה שירותי ענן שהם Docker Native. בנוסף, התוחלת של OpenStack מגיעה לקיצה מבחינת הרעיון המקורי שלה. (38:08)


את התחזית המלאה והמפורטת אפשר לקרוא בבלוג של נתי. את הקובץ ב-MP3 אפשר להוריד בקליק ימני מכאן, ותודה לרועי שלומי על התקציר של הפרק ולגיא מנחם על העריכה הקולית. ותודה ל-Outbrain על החסות והתמיכה הכספית.

אנחנו מאחלים לכולכם שנה כיפית ומלאת קוד מעניין!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה