יום שבת, 5 במאי 2012

137 binpress

אירחנו את אדם לשיחה על binpress

  • אדם הינו יזם/שותף של Binpress שהינה פלטפורמה למכירת Source Code. בעל נסיון קודם בייעוץ ופיתוח לחברות סטארט אפ ועבודה עם יזמים. רקע בפיתוח תוכנה, אנימציה ועיצוב.

שוחחנו עם אדם על Binpress – חברה שהקים בשותפות עם ערן עקב רעיון שנולד בסוף 2010 בעת זיהוי צורך של סטארט אפים שונים בקוד שעונה לצרכים שאינם ב-core של הסטארט אפ (ובעקבות הצלחה במחזור קוד במסגרת העבודה בחברת-lionite), לדוגמא: ניהול משתמשים, ניהול מאגר נתונים, וכדומה. תוצאת הרעיון היא הקמת החברה אשר מנהלת מעין שוק למסחר בקטעי קוד שמפתחים מעוניינים לסחור בהם.

האתר של החברה מאפשר קניה ומכירה של קטעי קוד (Source Code) בשפות שונות בין מפתחים. תהליך הוספת קוד ל"שוק" כולל בתוכו בדיקה של הקוד ווידוא התאמה ברמת ההצהרה של המפתח וברמת איכות הקוד (שימוש בסטנדרטים, תיעוד, כתיבה נקיה ואיכות הקידוד, וכדומה). כמו כן ניתן ציון משוקלל הנובע מרמת התמיכה של המפתח בקוד.

הבעיות הנפוצות בקוד פתוח:
  • אחוז גבוה של פרוייקטי קוד פתוח נזנחים על ידי המפתחים המקוריים שלהם.
  • רק 7% ממשיכים להתנהל ומצליחים להחזיק מעמד.
  • כותבי קוד לא מרויחים כסף מהתרומה שלהם לכתיבת הקוד.
  • יש בעיה במציאת קוד (discovery) שיהיה איכותי מספיק ומתאים לדרישות.

המטרה והיתרונות של binpress:
  • לאפשר למפתחי קוד פתוח לסחור בקוד שלהם ובאופן זה להגביר את המוטיבציה לתמוך בספריות שפתחו ולהמשיך לפתח אותן.
  • הערך רלבנטי בעיקר ל-93% מפרוייקטי קוד פתוח.
  • תהליך בדיקת הקוד לפני הצגתו ב"שוק" מגביר את איכות החיפוש.
  • קיים תיעוד לגבי רמת התמיכה שניתנת על ידי כותב הקוד.
  • הפלטפורמה מאפשרת למפתח להתרכז בפיתוח בו בזמן שהפלטפורמה תשקיע בפרסום וההפצה.

עד כה יש כ-400 קומפוננטות ב-binpress, כ-30% מהן מוצעות בחינם. כמו כן יש למעלה מ-12,000 מפתחים רשומים במערכת אשר מתוכם כ-300 מפתחים מוכרים קטעי קוד (אחד או יותר).

עבור כל קומפוננטה נפתח מעין מיני אתר הכולל מידע מלא למפתח ויותר הקומפוננטה לגבי הלקוחות שלו, תוך מתן כלים לתקשורת עם הלקוחות לצרכי עדכוני תוכנה.

תהליך ה-review נעשה על ידי מומחים לשפה הרלבנטית.
שימו לב: binpress מחפשת reviewers (בתשלום). אז אם אתם מחשיבים את עצמכם למומחים בפלטפורמה כלשהי, זו הזדמנות לעשות כמה ג'ובות מהצד.

האתר מאפשר למפתחים להציע מספר אופציות תמחור לרשיונות ברמות שונות כאשר האתר גובה 30% עמלה מערך המכירה תוך שימוש ב-paypal וב-debit card.

Binpress פועלת בשני איזורים גיאוגרפיים (מלבד לקיום האתר באינטרנט). האחד בתל-אביב והשני ב-Mountain View. החברה פועלת על בסיס השקעה ומימון עצמי כאשר יש לה הכנסות הגדלות ב-30% מחודש לחודש עם צפי לרווחיות בחודשים הקרובים.

-         לינקים:
o       http://www.binpress.com/
o       http://www.lionite.com/


הקובץ נמצא כאן האזנה נעימה

תודה רבה לגל על התקצור!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה